Sponsor

12 Şubat 2018 Pazartesi

Facebook yaşlanıyor.


Yeni bir rapora göre,Facebook kitlesi yaşlanıyor.Gencler farklı sosyal ağlara yöneliyor.

Amerikali araştırma şirketi eMarketer,25 yaşın altındaki iki milyon gencin, bu yıl sosyal ağın kullanımını birakacagini, öngörüyor.

Facebook'un bir "genç sorunu" var, şirket, genç sosyal medya kullanıcılarının gelecekte Facebook tekrar kullanacağını sözlerine ekledi.

EMarketer, ilk defa 12 ila 17 yaş arasındaki ABD internet kullanıcılarının çoğunun bu ay Facebook ziyaretlerinin ayda bir gerçekleştiğini söyledi..

Buna ek olarak, 18-24 yaşlarındaki sosyal ağ kullanıcılarının yüzde 83'ü 2018'de Facebook'u kullanırken,2021 yılına kadar bu oranin yüzde 81,5'e düşmesini bekliyor.


Şirket, "eMarketer bu yaş gruplarında ABD'li Facebook kullanıcılarını baz aldı.

EMarketer'ın İngiltere'de kıdemli analisti olan Bill Fisher "Facebook'un 'gençlik sorunu' var" dedi. "Bu son tahmin, bunun bir teoriden daha fazla gerçekleri yansıttığı belirtti.

Bununla birlikte, sitenin genel kullanıcı tabanı, yaşlılar arasındaki artan popülaritesi sayesinde artmaya devam ediyor.

EMarketer'in baş analisti Karin von Abrams The Independent'a verdiği demeçte, "Genel olarak, 24 yaşın altındaki sosyal ağ kullanıcılarının, zaman geçtikçe Facebook'a az ilgi göstermesini bekliyoruz" dedi .

"Facebook, sosyal medya kategorisinin lideri olabilir ve halen birçok kullanışa sahiptir. Ancak özellikle genç tüketicilerin isteklerine cevap veremiyor..

"Gencler yenilik ve münhasırlık istiyor;gençlerin beklentilerini kulak asmadigi  surece gençleri Facebook'tan uzaklaştırmaya devam edecek. "

eMarketer ayrıca, " Facebook'u hiç kullanmamış gençler" in artışını beklemektedir.

"Birçok genç, zaten Facebook üzerinden Instagram ve Snapchat gibi sosyal ağlara öncelik veriyor ve her geçen gün gençlerin ilgi odağı haline geliyor."

 Özellikle Snapchat Facebook kaybından kazanmak için kendini daha da geliştirebilir.

Sosyal Medya kullanıcılarının yaklaşık yüzde 43'ü eMarketer'in üç yıl önceki tahmin  oranının iki katından fazla bu yil Snapchat'ı kullanmaya başladı.

EMarketer, "Snapchat'ın gençlik ve genç erişkinlerle olan popülaritesi,  2011'de piyasaya çıktığından beri belirgin bir şekilde büyüdü" dedi.

"Snapchat, genç izleyicilere hitap eden ve kullanıcı sayısını artıran etkileşimli özellikler sundu.

Facebook aradaki farkı daha az karmaşık yapısıyla yaşlı kitleyi kendine çekerek açmaya devam ediyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder